TRX

Napjainkban egyre jobban hódít a funkcionális tréning. Az a fajta edzésmódszer, melynek gyakorlatai a mindennapi életből vett mozdulatokból építkeznek.

A TRX egy hordozható, felfüggeszthető funkcionális tréning eszköz, mellyel az erőt, egyensúly-érzéket, hajlékonyságot, valamint a törzsizmok stabilitását egyaránt fejleszteni lehet.

A TRX az amerikai haditengerészet elit csapatától indult útjára, akik minden lehetőséget és pillanatot megragadtak, hogy testüket és fittségi állapotukat csúcsformában tartsák. Hol tengeralattjárókban, hol hajókon, kikötőkben, raktárakban kellett megfelelő körülményeket keresniük és találniuk a testedzésre. Ehhez, edzéseik hatékonnyá tételéhez fejlesztették ki a TRX-et.

A funkcionális tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan edzhetjük. Az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban úgynevezett lánc-szisztémában mozgathatjuk, ezáltal javítva azok teljesítményét. Mivel a gyakorlatok számtalan szögben végezhetők, az izolált mozdulatokkal szemben sokkal több izomrostot stimulálnak és edzettségi állapottól függetlenül mindenki megtalálja a saját igényeihez legjobban passzoló nehézséget, intenzitást. Az elvégezhető gyakorlatok száma több százra tehető. A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük a törzs stabilizációjára és a törzsizmok erősítésére fókuszálva, de részletesen foglalkozunk a térd, a csípő és a váll rehabilitációjával is.
Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő eszközöket használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot.

A TRX felpörgeti az anyagcserét, ezáltal szép esztétikus izmokat fejleszt, növeli a fizikai erőt és az állóképességet de kiválóan alkalmas például nyújtáshoz is, ami az izomláz elkerülése, és az egészség szempontjából is fontos.

Az élsportolók közül is egyre többen alkalmazzák, például Mocsai Lajos vezetésével a veszprémi kézilabdások, az olimpikon vízilabdázóink, a zalaegerszegi kosarasok, az MTK labdarúgói.

A foglalkozásokról érdeklődni a foglalkozás vezetőjénél lehet:

Juhász Tamás +36-70/931-85-60